Կարծիք

06.01.2023 10:38


Նույնիսկ Լեռնային Շիրվանի և Ապշերոնյան թերակզու նկատմամբ Բաքվի բարբարոսական վարչախմբի պարագլխի գերիշխանությունը պատմականորեն ոչ լեգիտիմ է

Նույնիսկ Լեռնային Շիրվանի և Ապշերոնյան թերակզու նկատմամբ Բաքվի բարբարոսական վարչախմբի պարագլխի գերիշխանությունը պատմականորեն ոչ լեգիտիմ է

Երբ Բաքվի բարբարոսական վարչախմբի պարագլուխը բարբաջում է Հայաստանի տարածքի նկատմամբ «հավակնությունների» մասին, փորձելով իր բարբարոսական պատրանքների համար «ձևավորել» իբր պատմական հիմք, պետք է նրան բացատրել, որ նույնիսկ Լեռնային Շիրվանի և Ապշերոնյան թերակզու նկատմամբ նրա գերիշխանությունը պատմականորեն ոչ լեգիտիմ է, որովհետև այդ տարածքները, ներառյալ նաև Բաքուն, դեռևս մոտ հարյուր տարի առաջ գրեթե ամբողջությամբ բնակեցված էին կովկասյան պարսիկներով (թաթերով)։

Դիցուք, ադրբեջանական պատմագրության հայր Աբբաս-ղուլի Աղա Բաքիխանովը գրում է՝ «Շամախի հետ Ղուդիալ (այժմյան՝ Ղուբա) քաղաքների միջև ընկած շրջանում, օրինակ՝ Շիրվանում Հովզ, Լահիջ և Ղոշունլու, Ղուբայում Բարմաք, Շամփարա, Բուդուղի ստորին հատվածում և Բաքվի ամբողջ երկրամասում, բացի թարաքամայական վեց գյուղերից, ամբողջ բնաչությունը խոսում է թաթերենով (թարգմ.՝ կովկասյան պարսկերենով)։ Հայտնի է դառնում, որ սրանց ծագումը պարսկական է»։

Ի դեպ, ուշագրավ է, որ նույն տեղում Բաքիխանովը նշում է թե արևելակովկասյան լեզուներով խոսող տեղաբնիկները թյուրքալեզուներին կոչում են «մողոլ», որը նույն «մոնղոլ» էթնիկական նշանակյալն է։

Բնականաբար Շիրվանում և այլուր Բաքիխանովը չի հիշատակում և ոչ մի «ադրբեջանցու», որովհետև այդ էթնոնիմը դեռևս չկար, մինչդեռ Բաքվի ամբողջ երկրամասի ընդամենը վեց թյուրքալեզու գյուղերի բնակիչները թարաքամա ցեղից էին։

Կից՝ ադրբեջանական պատմագրության հոր «Գյուլիստան-ի Իրամ» գրքի՝ ադրբեջաներենով Բաքվի հրատարակությունից վերոնշյալ հատվածի խտապատկերն է։

#հավերժականՀայաստանը

Վարդան Ոսկանյանի ֆեյսբուքյան էջից
Возможно, это изображение текст «Şamaxı ila Qudyal (indiki Quba) şahorlari arasında qalan mahalda, masalon: Şirvanda Hovz, Lahic vอ Qoşunlu; Qubada Barmak, Şampara, Buduğun aşağı hissasi va bütün Bakı ölkasinda- altı [24- 25] tarakama kondindan başqa bütün ahali tat dilinda danışır. Malum olur ki, bunların da asli farsdır. Quba ölkesinin qorb qismi- xüsusi dila malik olan Xınalıq kandindan başqa- Samur va Küre nahiyyalari vอ Tabersaranın Dara va Ohmerli adlı iki iki mahalı müxtalif lahcali xüsusi dila malikdirlar. Bunlar türk dilindo danışan shalini moğol adlandırırlar.»

Այս խորագրի վերջին նյութերը