Թուրքիայի ՆԳ նախարար. «Ոմանք մեջտեղից էլ կիսվեն, պայթեն էլ, մեկ է, Ստամբուլի ջրանցքը կառուցելու ենք»
Թուրքիայի ներքին գործերի նախարար Սուլեյման Սոյլուն անդրադարձել է Ստամբուլի ջրանցքի կառուցմանը, որի նախագիծն ի հայտ է եկել 16-րդ դարում՝ սուլթան Սուլեյման 1-ին Փառահեղի կառավարման ժամանակ:
Սոյլուն նշել է, որ 2011թ. Թուրքիայի ժողովուրդն ինքն է որոշել ջրանցք կառուցել: Նկատի ունենալով որոշ ուժերի (Մոնտրոյի կոնվենցիան ստորագրած երկրներին)` ասել է. «Ոմանք մեջտեղից կիսվեն էլ, պայթեն էլ, մեկ է, մենք Ստամբուլի ջրանցքը կառուցելու ենք: 2020թ. ավելի վճռական ենք լինելու: 2023թ. Թուրքիան ռազմավարական մեծ նշանակություն է ձեռք բերելու»:
Նշենք, որ ավելի վաղ Թուրքիայի նախագահ Ռեջեփ Թայիփ Էրդողանը Ստամբուլի ջրանցքի նախագծի վերաբերյալ ասել էր. «Ուզեք, թե չուզեք Ստամբուլի ջրանցքը կառուցելու ենք»:
Ջրանցքի նախագծի մշակումը սուլթան Սուլեյմանը հանձնարարել էր հայազգի ճարտարապետ Միմար Սինանին, սակայն պատերազմների պատճառով նախագիծը չէր իրականացվել: Պատերազմական ծախսերը դատարկել էին պետական գանձարանը։
Հիշեցնենք, որ 2018թ. հունվարի 15-ին Թուրքիայի տրանսպորտի և նավագնացության նախարար Ահմեթ Արսլանը ներկայացրել էր Ստամբուլի ջրանցքի նոր երթուղին, որն անցնելու է Բոսֆորի նեղուցին զուգահեռ և նրա նման իրար է կապելու Սև և Մարմարա ծովերը. «Ջրանցքի կառուցման նպատակն աշխարհի ամենաաշխույժ ջրուղիներից Բոսֆորի նեղուցի ծանրաբեռնվածության թեթևացումն է, որով տարեկան անցնում է մոտ 50.000 նավ»։
Ստամբուլի ջրանցքի կառուցման անհրաժեշտությունը պաշտոնապես բացատրվում է Բոսֆորի ծանրաբեռնվածության թեթևացմամբ և վթարների գրանցման ռիսկի նվազեցմամբ:
Թուրքիայի հարևան երկրներում մտավախություններ կան, որ Ստամբուլի ջրանցքի կառուցումից հետո այդ երկիրը կարող է բարձրացնել Մոնտրոյի կոնվենցիայի վերանայման հարցը, որը կանոնակարգում է պատերազմական և խաղաղ ժամանակ առևտրանավերի ու ռազմանավերի անցումը սևծովյան նեղուցներով։
Թուրքիայի ՆԳ նախարար. «Ոմանք մեջտեղից էլ կիսվեն, պայթեն էլ, մեկ է, Ստամբուլի ջրանցքը կառուցելու ենք»
Թուրքիայի ներքին գործերի նախարար Սուլեյման Սոյլուն անդրադարձել է Ստամբուլի ջրանցքի կառուցմանը, որի նախագիծն ի հայտ է եկել 16-րդ դարում՝ սուլթան Սուլեյման 1-ին Փառահեղի կառավարման ժամանակ:
Սոյլուն նշել է, որ 2011թ. Թուրքիայի ժողովուրդն ինքն է որոշել ջրանցք կառուցել: Նկատի ունենալով որոշ ուժերի (Մոնտրոյի կոնվենցիան ստորագրած երկրներին)` ասել է. «Ոմանք մեջտեղից կիսվեն էլ, պայթեն էլ, մեկ է, մենք Ստամբուլի ջրանցքը կառուցելու ենք: 2020թ. ավելի վճռական ենք լինելու: 2023թ. Թուրքիան ռազմավարական մեծ նշանակություն է ձեռք բերելու»:
Նշենք, որ ավելի վաղ Թուրքիայի նախագահ Ռեջեփ Թայիփ Էրդողանը Ստամբուլի ջրանցքի նախագծի վերաբերյալ ասել էր. «Ուզեք, թե չուզեք Ստամբուլի ջրանցքը կառուցելու ենք»:
Ջրանցքի նախագծի մշակումը սուլթան Սուլեյմանը հանձնարարել էր հայազգի ճարտարապետ Միմար Սինանին, սակայն պատերազմների պատճառով նախագիծը չէր իրականացվել: Պատերազմական ծախսերը դատարկել էին պետական գանձարանը։
Հիշեցնենք, որ 2018թ. հունվարի 15-ին Թուրքիայի տրանսպորտի և նավագնացության նախարար Ահմեթ Արսլանը ներկայացրել էր Ստամբուլի ջրանցքի նոր երթուղին, որն անցնելու է Բոսֆորի նեղուցին զուգահեռ և նրա նման իրար է կապելու Սև և Մարմարա ծովերը. «Ջրանցքի կառուցման նպատակն աշխարհի ամենաաշխույժ ջրուղիներից Բոսֆորի նեղուցի ծանրաբեռնվածության թեթևացումն է, որով տարեկան անցնում է մոտ 50.000 նավ»։
Ստամբուլի ջրանցքի կառուցման անհրաժեշտությունը պաշտոնապես բացատրվում է Բոսֆորի ծանրաբեռնվածության թեթևացմամբ և վթարների գրանցման ռիսկի նվազեցմամբ:
Թուրքիայի հարևան երկրներում մտավախություններ կան, որ Ստամբուլի ջրանցքի կառուցումից հետո այդ երկիրը կարող է բարձրացնել Մոնտրոյի կոնվենցիայի վերանայման հարցը, որը կանոնակարգում է պատերազմական և խաղաղ ժամանակ առևտրանավերի ու ռազմանավերի անցումը սևծովյան նեղուցներով։
Աղբյուրը՝ ermenihaber.am