Ամփոփվել են 2009 թ. ՀՀ հատուկ քննչական ծառայության կատարած աշխատանքները
2010 թվականի հունվարի 29-ին ՀՀ հատուկ քննչական ծառայությունում տեղի է ունեցել խորհրդակցություն, որի ընթացքում քննարկվել են 2009 թվականին կատարած աշխատանքները: Նախորդ տարվա աշխատանքների ու բացթողումների վերաբերյալ զեկուցումով հանդես է եկել ՀՀ հատուկ քննչական ծառայության պետ Ա.Միրզոյանը:
Կից կարող եք ծանոթանալ ՀՀ ՀՔԾ 2009թ. աշխատանքների վերաբերյալ համառոտ տեղեկանքին:
2009թ. ընթացքում ՀՀ հատուկ քննչական ծառայության քննիչներիվարույթումքննվելէ 198 քրեականգործ,
որոնցից՝ 27-ը՝ փոխանցվել է 2008 թվականից, 90-ը՝ հարուցվել է ՀՀ հատուկ քննչական ծառայությունում, 76-ը՝ ստացվել է այլ մարմիններից, իսկ 5-ը՝ վերսկսվել է նախկինում կասեցված քրեական գործերից:
Վարույթումքննվածքրեականգործերից՝
- 65-ը եղել է պետական ծառայության դեմ ուղղված հանցագործությունների վերաբերյալ
- 26-ը՝ սեփականության դեմ ուղղված
- 22-ը՝ կյանքի և առողջության դեմ ուղղված
- 18-ը՝ բնակչության առողջության դեմ ուղղված
- 17-ը՝ հասարակական անվտանգության դեմ ուղղված
- 13-ական՝ մարդու և քաղաքացու սահմանադրական իրավունքների և ազատությունների եւ կառավարության կարգի դեմ ուղղված
- 7-ը՝ հասարակական կարգի դեմ ուղղված
- 6-ը՝ արդարադատության դեմ ուղղված
- 5-ական՝ անձի ազատության, պատվի և արժանապատվության,
- տնտեսական գործունեության դեմ ուղղված
- 1-ը՝ զինվորական ծառայության կարգի դեմ ուղղված
Հաշվետու ժամանակահատվածում դատարան է ուղարկվել 71 քրեական գործ՝ 125 անձի, նրանց թվում՝ դատաիրավապահ մարմինների 61 աշխատակցի վերաբերյալ: 71 քրեական գործից լսվել՝ դատաքննությամբ ավարտվել է 44-ը՝ 73 անձի նկատմամբ, որոնցից 41-ով՝ 70 անձի նկատմամբ, կայացվել է դատավճիռ:
3 քրեական գործի /3 անձի նկատմամբ/ վարույթը կարճվելէ' ՀՀ քր. դատ. օր-ի 35 հոդվածի 1-ին մասի 5-րդ կետով՝ կողմերի հաշտվելու պատճառով:
Արդարացման դատավճիռներ չեն կայացվել, մեղադրողն առաջադրված մեղադրանքից չի հրաժարվել:
27 քրեական գործով՝ 52 անձի նկատմամբ դատաքննությունը շարունակվում է:
Կոռուպցիոնհանցագործություններ
2009թ. Հատուկ քննչական ծառայության վարույթում քննված քրեական գործերից 69-ն ըստ հոդվածների եղել են կոռուպցիոնբնույթի, որոնցից 30-ը՝ 54 անձի նկատմամբ մեղադրական եզրակացությամբ ուղարկվել է դատարան։
Վարույթում եղած քրեական գործերն ըստ գերատեսչությունների վերաբերել են՝
- դատարաններին և դատական դեպարտամենտին' ............. 4,
- Պաշտպանության նախարարությանը, պետեկամուտների կոմիտեին
և Արտակարգ իրավիճակների նախարարությանը' ............... 3-ական,
- Բնապահպանության նախարարությանը, Ազգային անվտանգության ծառայությանը, Դատախազությանը և տեղական ինքնակառավարման մարմիններին' .................... 1-ական,
-ոչ պետական կառույցներին /□Ջեյ-Սի-Էյ Հայաստանի ոսկերչական ընկերություն□ ՓԲԸ /Միկրոձեռնարկությունների զարգացման հիմնադրամին/'
Ավարտված քրեական գործերով պատճառված 236.997.500 դրամ վնասից նախաքննության ընթացքում ռեալ վերականգնվել է 14.293.500 դրամ կամ 6,031 տոկոսը:
Այդհանգամանքինհայտնիչափովնպաստելեննաևկատարվածհանցագործությունների՝տևականժամանակհետոբացահայտվելու, և, միդեպքում' քրեականգործը, մյուսդեպքում՝նյութերնուշացումովՀատուկքննչականծառայությունուղարկելուհանգամանքը:
Փաստորեն, ինչպես նախկինում ՀՀ ԿԱ պետական եկամուտների կոմիտեի, առողջապահության, աշխատանքի և սոցիալական ապահովության, գիտության և կրթության, քաղաքաշինության, գյուղատնտեսության, մշակույթի, ֆինանսների, էներգետիկայի և բնական պաշարների, նախարարությունների, մարզպետարանների, վարչական տարածքների գործունեության հետ կապված' Հատուկ քննչական ծառայությանը ենթակա ոչ մի քրեական գործ չի քննվել, ևկարծել, թեայդբնագավառներումկոռուպցիոնբնույթիչարաշահումներտեղիչենունեցելկամչենունենում, այնքանէլիրատեսականչէ:
Կոռուպցիայի դեմ պայքարի խնդիրները շարունակում են մնալ նաև ՀՀ հատուկ քննչական ծառայության ուշադրության կենտրոնում:Ինչպես վկայում են վիճակագրական տվյալները, թեև 2009 թվականին Հատուկ քննչական ծառայությունը որոշակի աշխատանքներ կատարել է կոռուպցիոն բնույթի հանցագործությունների բացահայտման, քննության որակի բարձրացման ուղղությամբ, սակայն առկա են որոշակի թերություններ, բացթողումներ, կա'ն անելիքներ...
Այսպես՝
- քրեական գործերով այդ բնույթի հանցագործությունների կատարմանը նպաստող պայմաններն ու հանգամանքները բացահայտելու ուղղությամբ անհրաժեշտ խորությամբ քննություն չի կատարվել, բավարար աշխատանք չի տարվել, - այդ բնույթի հանցագործությունների նախականխման և բացահայտման ուղղությամբ մյուս իրավապահ մարմինների հետ համագործակցությունը թույլ է: Ավելի մտահոգիչ է, որ այդ հանցագործությունների բացահայտումն ու կանխումը դեռևս չի համապատասխանում դրանց տարածվածությանը և չի ապահովվում օրենքի գերակայության և օրենքի առաջ բոլորի հավասարության սկզբունքի պահանջը:
Կոռուպցիոն բնույթի հանցագործությունների բացահայտման գործում Հատուկ քննչական ծառայության դերը սահմանափակ է, քանզի այն' որպես քննչական մարմին, իրականացնում է միայն նախաքննություն և օպերատիվ-հետախուզական գործառույթների իրականացման լիազորություններ չունի:
ՀՀ արտակարգ իրավիճակների նախարարի խորհրդական Սանատրուկ Սահակյանի և մյուսների վերաբերյալ քրեական գործով կատարված նախաքննությամբ ճիշտ տակտիկա ընտրելու, նախաքննությունը պատշաճ պլանավորելու, խորացված և բազմակողմանի քննության արդյունքում հիմնավորվել է, որ վերոհիշյալ հանցագործությանը Սահակյանից բացի ուղղակի և անուղղակի հանցակցություն է ունեցել ևս 9 անձ, նրանցից 9-ի մասով գործը՝ քրեական ՀՀ օրենսգրքի մի շարք՝ այդ թվում՝ կոռուպցիոն՝ 312, 313 /կաշառք տալու և կաշառքի միջնորդության/ հոդվածներով մեղադրական եզրակացությամբ, ուղարկվել է դատարան, իսկ մեկի նկատմամբ հայտարարվել է հետախուզում:
Մեկ այլ դեպքում պետեկամուտների կոմիտեի աշխատակից, օպերատիվ հետախուզության վարչության օպերլիազոր Հովիկ Հովհաննիսյանը, իրականացրել է կեղծ ձեռնարկատիրական գործունեություն: Նախաքննությամբ պարզվել է, որ նա, տևական ժամանակ զբաղվելով կեղծ և ապօրինի ձեռնարկատիրությամբ, թաքցնելով աներոջ՝ անհատ ձեռնարկատեր Գառնիկ Սարգսյանի մահվան հանգամանքը, վերջինիս անվամբ միայն □Սևանի հոգեբուժական հիվանդանոց□ ՓԲԸ-ին մատակարարել է 272.754.400 դրամի տարբեր տեսակի ապրանքներ, սակայն որևէ հաշվետվություն կամ հարկման հիմք հանդիսացող պարտադիր այլ փաստաթղթեր հարկային մարմիններին չի ներկայացրել ու խուսափել է 63.361.000 դրամի հարկեր վճարելուց:
Արդյունավետ քննության արդյունքում' յոթ անձի նկատմամբ քրեական գործն ուղարկվել է դատարան, ու նրանք դատապարտվել են:
Դիմում-բողոքներ
2009թ. ՀՀ հատուկ քննչական ծառայությունում ստացվել է 394 դիմում-բողոք, որից՝
- 261-ը կցվել է քրեական գործերին, նյութերին, վարույթներին,
- 75-ն ուղարկվել է այլ մարմիններ' ըստ ընդդատության,
- 24-ին տրվել են պարզաբանումներ,
- 7-ը գտնվում է ընթացքի մեջ:
Դիմումներ են ստացվել նաև ՀՀ Նախագահի աշխատակազմից՝ 9-ը, ՀՀ Ազգային ժողովից՝ 3-ը, ՀՀ կառավարությունից՝ 2-ը, ՀՀ Մարդու իրավունքների պաշտպանից' 33-ը:
Հսկողության վերցված հանձնարարականներին, քաղաքացիներից ստացված դիմում-բողոքներին տրվել են օրենքից բխող պարզաբանումներ ու պատասխաններ:
Բյուջետայինհատկացումներ
2009թ. ընթացքում ՀՀ հատուկ քննչական ծառայության պահպանման և կարողությունների զարգացման համար պետական բյուջեով նախատեսված և հատկացված 260.859.029 դրամից ծախսվել է 248.332.829 դրամ, որից՝
- աշխատանքի վարձատրության համար' 195.926.100 դրամ,
- պարտադիր սոցիալական վճարների համար՝ 15.628.729 դրամ,
- ծառայությունների /էլեկտրաէներգիայի, կոմունալ վճարումների, կապի և այլն/ և ապրանքների ձեռքբերման համար՝ 29.777.300 դրամ,
- կարողությունների զարգացման համար՝ 7.320.700 դրամ:
Իսկ տնտեսված 12.526.200 դրամ գումարը վերադարձվել է պետական բյուջե:
- ամենօրյա ուշադրության արժանացնել նախաքննության արդյունավետությունը բարձրացնելուն ուղղված աշխատանքները,
- էլ ավելի բարձրացնել քրեական գործերի քննության որակը, պարզել արարքի որակման համար կարևոր նշանակություն ունեցող բոլոր հանգամանքները, բացառել օրենքի խախտմամբ ապացույցների ձեռք բերումը:
- ձեռնարկել գործուն միջոցներ քննիչների միջև աշխատանքի բաժանումը ճիշտ կազմակերպելու ուղղությամբ' որոշակի տեսակի հանցագործությունների քննության մեթոդիկայի նախաքննության առանձնահատկությունների տիրապետման գործում առանձին քննիչների մասնագիտացումն ապահովելու նպատակով,
- առանձնակի հետևողականություն դրսևորել նյութերի նախապատրաստման, քրեական գործերի նախաքննության օրենքով սահմանված ժամկետների պահպանման նկատմամբ, բացառել դրանց անհարկի ձգձգումները,
- քրեական գործերի քննության ընթացքում պարզել յուրաքանչյուր հանցագործությունը ծնող պատճառներն ու նպաստող պայմանննները և ձեռնարկել համարժեք միջոցներ դրանց վերացման ուղղությամբ, միջնորդագրերի կիրառմամբ համապատասխան մարմինների ղեկավարների ուշադրությունը հրավիրել այդպիսիք վերացնելու անհրաժեշտության վրա,
- բացառել ակնհայտ, քաղաքացիաիրավական բնույթի վեճերը քրեականացնելու, որպես խարդախություն որակելու և հաճախ եռաստիճան դատական համակարգով լուծում ստացած դեպքերի առթիվ քրեական գործեր հարուցելու, քննության ժամկետներն անհիմն երկարացնելու և հետագայում գործերի վարույթը հանցակազմի կամ հանցադեպի բացակայության պատճառաբանությամբ կարճելու սխալ պրակտիկան,
- կոռուպցիոն հանցագործությունների բացահայտման և նախականխման գործում ձեռնարկել կոնկրետ գործնական միջոցառումներ քննչական ու օպերատիվ հետախուզական մարմինների ջանքերը միավորելու, այդ բնագավառում նրանց գործունեությունը նպատակային դարձնելու համար,
- հետևողականություն դրսևորել, որպեսզի թմրամիջոցների ապօրինի շրջանառության վերաբերյալ քրեական գործերի նախաքննության ընթացքում ձեռնարկվեն բոլոր հնարավոր քննչական և օպերատիվ հետախուզական միջոցառումները թմրամիջոցներ իրացնող անձանց շրջանակն ամբողջությամբ բացահայտելու, ինչպես նաև ձեռքբերման աղբյուրները պարզելու ուղղությամբ,
- առանձնակի ուշադրություն դարձնել դիմում-բողոքների հետ տարվող աշխատանքներին, հասնել նրան, որ դրանք քննարկվեն օրենքով սահմանված ժամկետներում և դիմում-բողոքներին տրվեն սպառիչ և պատճառաբանված պատասխաններ,
- գործնական միջոցներ ձեռնարկել հանցագործությամբ պետությանը, իրավաբանական անձանց և քաղաքացիներին պատճառված նյութական վնասը ռեալ վերականգնելու ուղղությամբ:
Ամփոփվել են 2009 թ. ՀՀ հատուկ քննչական ծառայության կատարած աշխատանքները
2010 թվականի հունվարի 29-ին ՀՀ հատուկ քննչական ծառայությունում տեղի է ունեցել խորհրդակցություն, որի ընթացքում քննարկվել են 2009 թվականին կատարած աշխատանքները: Նախորդ տարվա աշխատանքների ու բացթողումների վերաբերյալ զեկուցումով հանդես է եկել ՀՀ հատուկ քննչական ծառայության պետ Ա.Միրզոյանը:
Կից կարող եք ծանոթանալ ՀՀ ՀՔԾ 2009թ. աշխատանքների վերաբերյալ համառոտ տեղեկանքին:
ՀՀ հատուկ քննչական ծառայություն
Համառոտ տեղեկանք 2009թ. ընթացքում ՀՀ հատուկ քննչական ծառայության կատարած աշխատանքների մասին
2009թ. ընթացքում ՀՀ հատուկ քննչական ծառայության քննիչների վարույթում քննվել է 198 քրեական գործ,
որոնցից՝ 27-ը՝ փոխանցվել է 2008 թվականից, 90-ը՝ հարուցվել է ՀՀ հատուկ քննչական ծառայությունում, 76-ը՝ ստացվել է այլ մարմիններից, իսկ 5-ը՝ վերսկսվել է նախկինում կասեցված քրեական գործերից:
Վարույթում քննված քրեական գործերից՝
- 65-ը եղել է պետական ծառայության դեմ ուղղված հանցագործությունների վերաբերյալ
- 26-ը՝ սեփականության դեմ ուղղված
- 22-ը՝ կյանքի և առողջության դեմ ուղղված
- 18-ը՝ բնակչության առողջության դեմ ուղղված
- 17-ը՝ հասարակական անվտանգության դեմ ուղղված
- 13-ական՝ մարդու և քաղաքացու սահմանադրական իրավունքների և ազատությունների եւ կառավարության կարգի դեմ ուղղված
- 7-ը՝ հասարակական կարգի դեմ ուղղված
- 6-ը՝ արդարադատության դեմ ուղղված
- 5-ական՝ անձի ազատության, պատվի և արժանապատվության,
- տնտեսական գործունեության դեմ ուղղված
- 1-ը՝ զինվորական ծառայության կարգի դեմ ուղղված
Հաշվետու ժամանակահատվածում դատարան է ուղարկվել 71 քրեական գործ՝ 125 անձի, նրանց թվում՝ դատաիրավապահ մարմինների 61 աշխատակցի վերաբերյալ: 71 քրեական գործից լսվել՝ դատաքննությամբ ավարտվել է 44-ը՝ 73 անձի նկատմամբ, որոնցից 41-ով՝ 70 անձի նկատմամբ, կայացվել է դատավճիռ:
3 քրեական գործի /3 անձի նկատմամբ/ վարույթը կարճվել է' ՀՀ քր. դատ. օր-ի 35 հոդվածի 1-ին մասի 5-րդ կետով՝ կողմերի հաշտվելու պատճառով:
Արդարացման դատավճիռներ չեն կայացվել, մեղադրողն առաջադրված մեղադրանքից չի հրաժարվել:
27 քրեական գործով՝ 52 անձի նկատմամբ դատաքննությունը շարունակվում է:
Կոռուպցիոն հանցագործություններ
2009թ. Հատուկ քննչական ծառայության վարույթում քննված քրեական գործերից 69-ն ըստ հոդվածների եղել են կոռուպցիոն բնույթի, որոնցից 30-ը՝ 54 անձի նկատմամբ մեղադրական եզրակացությամբ ուղարկվել է դատարան։
Վարույթում եղած քրեական գործերն ըստ գերատեսչությունների վերաբերել են՝
- Ոստիկանության գործունեությանը' .............................37,
- Արդարադատության նախարարությանը' ...................... 13
/այդ թվում՝ ՔԿՀ՝ 8,ԴԱՀԿ՝ 5),
- դատարաններին և դատական դեպարտամենտին' ............. 4,
- Պաշտպանության նախարարությանը, պետեկամուտների կոմիտեին
և Արտակարգ իրավիճակների նախարարությանը' ............... 3-ական,
- Բնապահպանության նախարարությանը, Ազգային անվտանգության ծառայությանը, Դատախազությանը և տեղական ինքնակառավարման մարմիններին' .................... 1-ական,
-ոչ պետական կառույցներին /□Ջեյ-Սի-Էյ Հայաստանի ոսկերչական ընկերություն□ ՓԲԸ /Միկրոձեռնարկությունների զարգացման հիմնադրամին/'
Ավարտված քրեական գործերով պատճառված 236.997.500 դրամ վնասից նախաքննության ընթացքում ռեալ վերականգնվել է 14.293.500 դրամ կամ 6,031 տոկոսը:
Ի դեպ, արձանագրված 236,997,500դրամ վնասից 212,442,016 դրամը գոյացել է դատարան ուղարկված ընդամենը 3 քրեական գործերով, այդ թվում՝ 162.000.000 դրամը' ՀՀ ԿԱ ՊԵԿ հետախուզության վարչության օպերլիազոր Հովիկ Հովհաննիսյանի ու մյուսների կողմից կեղծ և ապօրինի ձեռնարկատիրությամբ զբաղվելու:
39.914.016 դրամը' ՀՀ ոստիկանության Երևան քաղաքի Կենտրոնի բաժնի նախկին աշխատակից Զաքար Զաքարյանի կողմից խարդախությամբ մի շարք անձանց գույքը հափշտակելու,
11.528.000 դրամը' ՀՀ ոստիկանության Երևան քաղաքի վարչության մետրոպոլիտենի պահպանության բաժնի ոստիկան Երեմ Մեսրոպյանի, կողմից պաշտոնեական լիազորությունների սահմանն անցնելով գիշերային պահպանության համար տարբեր կրպակների վաճառողներից պարբերաբար գումարներ պահանջելու և ստանալու վերաբերյալ քրեական գործերով:
Առաջին գործով վնասը ոչ թե հափշտակության, այլ պետբյուջե վճարման ենթակա, սակայն չվճարված գումարի արդյունք է, որով վնասի վերականգնումը և քաղաքացիական հայցն ապահովելու նպատակով կալանք է դրվել մեղադրյալների գույքի, բնակարանների և ավտոմեքենաների վրա:
Իսկ մյուս 2 գործերով կատարվել են հնարավոր բոլոր գործողությունները՝ անհրաժեշտ ստուգումներ կադաստրի ստորաբաժանումներում, բանկերում և այլն, սակայն վերգրման ենթակա գույք, դրամական միջոցներ չեն հայտնաբերվել:
Այդ հանգամանքին հայտնի չափով նպաստել են նաև կատարված հանցագործությունների՝ տևական ժամանակ հետո բացահայտվելու, և, մի դեպքում' քրեական գործը, մյուս դեպքում՝ նյութերն ուշացումով Հատուկ քննչական ծառայություն ուղարկելու հանգամանքը:
Հանցանքի կատարմանը նպաստող հանգամանքները վերացնելու ուղղությամբ միջոցառումներ ձեռնարկելու համար ՀՀ քր. դատ. օր-ի 200-րդ հոդվածի կարգով ներկայացվել է 15 միջնորդագիր:
Փաստորեն, ինչպես նախկինում ՀՀ ԿԱ պետական եկամուտների կոմիտեի, առողջապահության, աշխատանքի և սոցիալական ապահովության, գիտության և կրթության, քաղաքաշինության, գյուղատնտեսության, մշակույթի, ֆինանսների, էներգետիկայի և բնական պաշարների, նախարարությունների, մարզպետարանների, վարչական տարածքների գործունեության հետ կապված' Հատուկ քննչական ծառայությանը ենթակա ոչ մի քրեական գործ չի քննվել, և կարծել, թե այդ բնագավառներում կոռուպցիոն բնույթի չարաշահումներ տեղի չեն ունեցել կամ չեն ունենում, այնքան էլ իրատեսական չէ:
Կոռուպցիայի դեմ պայքարի խնդիրները շարունակում են մնալ նաև ՀՀ հատուկ քննչական ծառայության ուշադրության կենտրոնում: Ինչպես վկայում են վիճակագրական տվյալները, թեև 2009 թվականին Հատուկ քննչական ծառայությունը որոշակի աշխատանքներ կատարել է կոռուպցիոն բնույթի հանցագործությունների բացահայտման, քննության որակի բարձրացման ուղղությամբ, սակայն առկա են որոշակի թերություններ, բացթողումներ, կա'ն անելիքներ...
Այսպես՝
- քրեական գործերով այդ բնույթի հանցագործությունների կատարմանը նպաստող պայմաններն ու հանգամանքները բացահայտելու ուղղությամբ անհրաժեշտ խորությամբ քննություն չի կատարվել, բավարար աշխատանք չի տարվել, - այդ բնույթի հանցագործությունների նախականխման և բացահայտման ուղղությամբ մյուս իրավապահ մարմինների հետ համագործակցությունը թույլ է: Ավելի մտահոգիչ է, որ այդ հանցագործությունների բացահայտումն ու կանխումը դեռևս չի համապատասխանում դրանց տարածվածությանը և չի ապահովվում օրենքի գերակայության և օրենքի առաջ բոլորի հավասարության սկզբունքի պահանջը:
Կոռուպցիոն բնույթի հանցագործությունների բացահայտման գործում Հատուկ քննչական ծառայության դերը սահմանափակ է, քանզի այն' որպես քննչական մարմին, իրականացնում է միայն նախաքննություն և օպերատիվ-հետախուզական գործառույթների իրականացման լիազորություններ չունի:
Չնայած սահմանափակ հնարավորություններին՝ ծառայությունն առանձին քրեական գործերով արձանագրել է որոշակի ձեռքբերումներ:
Այսպես՝
ՀՀ արտակարգ իրավիճակների նախարարի խորհրդական Սանատրուկ Սահակյանի և մյուսների վերաբերյալ քրեական գործով կատարված նախաքննությամբ ճիշտ տակտիկա ընտրելու, նախաքննությունը պատշաճ պլանավորելու, խորացված և բազմակողմանի քննության արդյունքում հիմնավորվել է, որ վերոհիշյալ հանցագործությանը Սահակյանից բացի ուղղակի և անուղղակի հանցակցություն է ունեցել ևս 9 անձ, նրանցից 9-ի մասով գործը՝ քրեական ՀՀ օրենսգրքի մի շարք՝ այդ թվում՝ կոռուպցիոն՝ 312, 313 /կաշառք տալու և կաշառքի միջնորդության/ հոդվածներով մեղադրական եզրակացությամբ, ուղարկվել է դատարան, իսկ մեկի նկատմամբ հայտարարվել է հետախուզում:
Մեկ այլ դեպքում պետեկամուտների կոմիտեի աշխատակից, օպերատիվ հետախուզության վարչության օպերլիազոր Հովիկ Հովհաննիսյանը, իրականացրել է կեղծ ձեռնարկատիրական գործունեություն: Նախաքննությամբ պարզվել է, որ նա, տևական ժամանակ զբաղվելով կեղծ և ապօրինի ձեռնարկատիրությամբ, թաքցնելով աներոջ՝ անհատ ձեռնարկատեր Գառնիկ Սարգսյանի մահվան հանգամանքը, վերջինիս անվամբ միայն □Սևանի հոգեբուժական հիվանդանոց□ ՓԲԸ-ին մատակարարել է 272.754.400 դրամի տարբեր տեսակի ապրանքներ, սակայն որևէ հաշվետվություն կամ հարկման հիմք հանդիսացող պարտադիր այլ փաստաթղթեր հարկային մարմիններին չի ներկայացրել ու խուսափել է 63.361.000 դրամի հարկեր վճարելուց:
Արդյունավետ քննության արդյունքում' յոթ անձի նկատմամբ քրեական գործն ուղարկվել է դատարան, ու նրանք դատապարտվել են:
Դիմում-բողոքներ
2009թ. ՀՀ հատուկ քննչական ծառայությունում ստացվել է 394 դիմում-բողոք, որից՝
- 261-ը կցվել է քրեական գործերին, նյութերին, վարույթներին,
- 75-ն ուղարկվել է այլ մարմիններ' ըստ ընդդատության,
- 24-ին տրվել են պարզաբանումներ,
- 7-ը գտնվում է ընթացքի մեջ:
Դիմումներ են ստացվել նաև ՀՀ Նախագահի աշխատակազմից՝ 9-ը, ՀՀ Ազգային ժողովից՝ 3-ը, ՀՀ կառավարությունից՝ 2-ը, ՀՀ Մարդու իրավունքների պաշտպանից' 33-ը:
Հսկողության վերցված հանձնարարականներին, քաղաքացիներից ստացված դիմում-բողոքներին տրվել են օրենքից բխող պարզաբանումներ ու պատասխաններ:
Բյուջետային հատկացումներ
2009թ. ընթացքում ՀՀ հատուկ քննչական ծառայության պահպանման և կարողությունների զարգացման համար պետական բյուջեով նախատեսված և հատկացված 260.859.029 դրամից ծախսվել է 248.332.829 դրամ, որից՝
- աշխատանքի վարձատրության համար' 195.926.100 դրամ,
- պարտադիր սոցիալական վճարների համար՝ 15.628.729 դրամ,
- ծառայությունների /էլեկտրաէներգիայի, կոմունալ վճարումների, կապի և այլն/ և ապրանքների ձեռքբերման համար՝ 29.777.300 դրամ,
- կարողությունների զարգացման համար՝ 7.320.700 դրամ:
Իսկ տնտեսված 12.526.200 դրամ գումարը վերադարձվել է պետական բյուջե:
Հատուկ քննչական ծառայությունը կարևորում և իր առջև խնդիր է դնում՝
- ամենօրյա ուշադրության արժանացնել նախաքննության արդյունավետությունը բարձրացնելուն ուղղված աշխատանքները,
- էլ ավելի բարձրացնել քրեական գործերի քննության որակը, պարզել արարքի որակման համար կարևոր նշանակություն ունեցող բոլոր հանգամանքները, բացառել օրենքի խախտմամբ ապացույցների ձեռք բերումը:
- ձեռնարկել գործուն միջոցներ քննիչների միջև աշխատանքի բաժանումը ճիշտ կազմակերպելու ուղղությամբ' որոշակի տեսակի հանցագործությունների քննության մեթոդիկայի նախաքննության առանձնահատկությունների տիրապետման գործում առանձին քննիչների մասնագիտացումն ապահովելու նպատակով,
- առանձնակի հետևողականություն դրսևորել նյութերի նախապատրաստման, քրեական գործերի նախաքննության օրենքով սահմանված ժամկետների պահպանման նկատմամբ, բացառել դրանց անհարկի ձգձգումները,
- քրեական գործերի քննության ընթացքում պարզել յուրաքանչյուր հանցագործությունը ծնող պատճառներն ու նպաստող պայմանննները և ձեռնարկել համարժեք միջոցներ դրանց վերացման ուղղությամբ, միջնորդագրերի կիրառմամբ համապատասխան մարմինների ղեկավարների ուշադրությունը հրավիրել այդպիսիք վերացնելու անհրաժեշտության վրա,
- բացառել ակնհայտ, քաղաքացիաիրավական բնույթի վեճերը քրեականացնելու, որպես խարդախություն որակելու և հաճախ եռաստիճան դատական համակարգով լուծում ստացած դեպքերի առթիվ քրեական գործեր հարուցելու, քննության ժամկետներն անհիմն երկարացնելու և հետագայում գործերի վարույթը հանցակազմի կամ հանցադեպի բացակայության պատճառաբանությամբ կարճելու սխալ պրակտիկան,
- կոռուպցիոն հանցագործությունների բացահայտման և նախականխման գործում ձեռնարկել կոնկրետ գործնական միջոցառումներ քննչական ու օպերատիվ հետախուզական մարմինների ջանքերը միավորելու, այդ բնագավառում նրանց գործունեությունը նպատակային դարձնելու համար,
- հետևողականություն դրսևորել, որպեսզի թմրամիջոցների ապօրինի շրջանառության վերաբերյալ քրեական գործերի նախաքննության ընթացքում ձեռնարկվեն բոլոր հնարավոր քննչական և օպերատիվ հետախուզական միջոցառումները թմրամիջոցներ իրացնող անձանց շրջանակն ամբողջությամբ բացահայտելու, ինչպես նաև ձեռքբերման աղբյուրները պարզելու ուղղությամբ,
- առանձնակի ուշադրություն դարձնել դիմում-բողոքների հետ տարվող աշխատանքներին, հասնել նրան, որ դրանք քննարկվեն օրենքով սահմանված ժամկետներում և դիմում-բողոքներին տրվեն սպառիչ և պատճառաբանված պատասխաններ,
- գործնական միջոցներ ձեռնարկել հանցագործությամբ պետությանը, իրավաբանական անձանց և քաղաքացիներին պատճառված նյութական վնասը ռեալ վերականգնելու ուղղությամբ:
ՀՀ հատուկ քննչական ծառայություն